obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 4

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
Uitbreiden gebruikersvelden
golf1025
Hallo,
Kan iemand zo vriendelijk zijn mij stap-voor-stap aanwijzingen te geven hoe ik het aantal en het soort velden over een gebruiker/lid kan aanpassen en uitbreiden.
Ik wil namelijk de gebruikers records omvormen en uitbouwen tot een 'smoelenboek' waarin veel gegevens over onze leden worden getoond.
Het is me duidelijk dat hiervoor de nodige aanpassingen en uitbreidingen van de MySQL table moeten worden gerealiseerd. Ik zoek eigenlijk hetzelfde wat de 'custom contact' infusion biedt, maar dan toegepast op het member-record.
Alvast zeer bedankt als iemand me op weg helpt!
Jan
Een uitgebreid overzicht van de gegevens die over een lid opgenomen kunnen worden staan in het bijgevoegde bestand.
 
Jelle
Is een beetje afhankelijk welke versie je gebruikt.

Gebruik je versie 6+ dan is er ergens een infusion te vinden om aanvullende velden te creëren.

Gebruik je versie 7+ dan is het helemaal makkelijk. Er zijn heel veel 'user-field' mod's beschikbaar waar je op alle mogelijke manieren de profielen kunt aanvullen.
PHP-Fusion_Versie
 
Steff
Je kan, zoals Jelle al zei, je eigen user_fields maken of downloaden en in includes/user_fields zetten, een alternatieve oplossing voor v7 is extended profile:
http://www.phpfusion-mods.net/infusions/downloadsv7/dldb.php?op=view&id=17
hiermee kan je misschien op een makkelijkere wijze user fields toevoegen.
 
golf1025
Bedankt beiden!
Mijn op kan nu de status [opgelost] krijgen want de mod extended profile in mijn v7 werkt gedeeltelijk. Wel nog een paar vragen:
1. Lukt me niet om een .jpg/.gif Avatar als is die kleiner dan 100x100 te uploaden.
2. Is het mogelijk om in het algemene zoekscherm, in de rubriel 'leden' te zoeken op alle (dus incl. de uitgebreide) profielvelden te doorzoeken (lijkt nu alleen mogelijk op gebruikersnaam);
3. Is het mogelijk om in de ledenlijst de (extra) velden Achternaam, tussenvoegsel en voornaam te tonen, in plaats van de gebruikersnaam?
4. Is het mogelijk de breedte van alle velden individueel of integraal groter of kleiner te maken wat het aantal tekens betreft?
5. Is het mogelijk de formattering van (extra) velden aan te passen? bijv alleen letters, cijfers, etc?
6. Is het mogelijk bepaalde (extra) velden als checkboxes, radiobuttons of listboxes weer te geven?
Deze vragen stel ik omdat ik als newbie geen idee heb hoe ik dit zou moeten programmeren, hoewel een en ander volgens mij in de MySql database wel mogelijk zou moeten zijn.
Bij voorbaat dank voor tips!
Jan
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitbreiden gebruikersvelden', te verwijzen!
BBcode:
HTML: