obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 9

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
Foto's in forum bericht.
Jan
Beste,

Foto's die nu bij de berichten worden geplaatst in het forum, worden gezien in 400x300 of je moet er op klikken dan krijg je de ware grote te zien.

Mijn vraag, is er een mogelijk om die grote van 400x300 in de berichten te verkleinen naar b.v. 200x200 ?

Alvast bedankt,

Gr. Jan
 
Jelle
Admin Panel >> Systeem Beheer >> Fotogallerij Instellingen.
PHP-Fusion_Versie
 
Steff
Deze worden door includes/jscrict.js verkleint. Lees deze is door en pas de hoogtes aan.
 
Jan
@ Jelle : Ik heb daar de foto grote ingesteld op 200x200, maar de foto die in het forum bericht is geplaatst krijgt helaas niet de maat van 200x200 maar 400x 300. Dus mocht je nog een andere oplossing weten dan verneem ik dit graag.

@ Steff : Als ik nu precies wist wat ik in die includes/jscript.js moest veranderen dan deed ik dat gelijk, maar dat is me een berg met code waar ik niet weet wat ik moet aan passen, dus een klein voorbeeld van wat ik zou moeten aanpassen zou ik zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt,

Gr. Jan
 
Jelle
Oeps...
Even te snel geweest zonder goed te lezen. Sorry.

Voor wat je wilt is een aanpassing in de file 'forum_include.php' nodig. Te vinden in de map includes.

Daar moet je zoeken naar: function display_image
Hier staan de instellingen voor de grootte van de afbeelding. Die kan je dan aanpassen.

Maar let op: Maak eerst een kopie van het bestand! Als er iets verkeerd gaat kan je deze dan weer terug zetten.
PHP-Fusion_Versie
 
Jan
@ Jelle : Ik heb de cijfers veranderd in forum_include.php, en geupload naar via ftp maar de foto in het forum bericht blijft nog steeds dezelfde grootte van 400x300 aanhouden en verkleind dus niet.

Heb je misschien nog enig idee he dit aan te passen is?

Alvast bedankt,

Gr. Jan
 
Jan
Stomme vraag hoor, maar ik krijg 2 verschillende antwoorden op mijn vraag en niet 1 is na alle waarschijnlijkheid de juiste.

Antwoord 1 : Er werd me verteld dat ik iets moest aanpassen in includes/jscrict.js , wat ik gedaan heb en niet werkt, want de foto blijft nog steeds op 400x300. Terwijl ik in het beheerders paneel 200x200 heb ingesteld voor bijlage of foto's

Antwoord 2 : En ik moest iets aanpassen in 'forum_include.php' wat ik gedaan heb en ook niet werkt schijnbaar?

Dus mannen zouden jullie misschien toch zo vriendelijk kunnen zijn om wat meer uitleg te geven, wat het misschien wel kan zijn om de foto's in de forum berichten op 200x200 te kunnen instellen.

Ik neem aan dat jullie hier toch je hulp aan kunnen verlenen en niet als het niet snel genoeg kan worden opgelost maar gewoon niet meer reageren.

Alvast bedankt,

Jan
 
Jelle
Het is niet een kwestie van "niet snel genoeg kunnen oplossen", maar eerder tijdgebrek.

Ik heb op dit moment een razend drukke tijd dat ik van 's morgens 7 tot ong. 11 's avonds bezig ben. en zo nu en dan even snel kijk hier op het forum.

Voor jou probleem is er wel een oplossing en die heb ik ook al vaker gegeven, maar ben het even kwijt. (net zoals mijn kluts trouwens)

Dus zodra ik even de gelegenheid heb, duik ik in "m'n archief" en geef je van daaruit de oplossing.
PHP-Fusion_Versie
 
Jan
Toch bedankt voor de snelle reactie ondanks je tijdgebrek Wink

En ik hoop in ieder geval dat je het voor me kunt oplossen want dat zou te gek zijn.

Mijn dank is groot,

Gr. Jan
 
Jelle
Het wordt weer eens nachtwerk. Wink

Alle credit naar Steff, het is inderdaad de file "includes/jscrict.js" die je aan moet passen.

Zoek daar naar 'resize_forum_imgs'
De regels direct daaronder vind je de afmetingen voor de foto's die in je forum worden weer gegeven. Deze kan je dus aanpassen.

Maar natuurlijk voor de veiligheid even een kopietje maken van het bestand.

Sorry voor de verstreken tijd, het was helaas even niet anders.

En nu ga ik slapen.
PHP-Fusion_Versie
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foto's in forum bericht.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foto galerij "invoegen" in eigen pagina Algemene v7 support : 4 01 mrt 2015, 21:29
Forum text admin bezoeken bij Infusions : 5 21 sep 2014, 13:02
foto's plaatsen is een mess geworden Infusions : 14 14 apr 2014, 21:53
Foto uit album op forum posten Algemene v7 support : 7 15 feb 2014, 12:52
uitgebreid forum Infusions : 8 23 jan 2014, 18:03