obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 7

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] van phpnuke 7.6 naar fusion 7?
ceesboog
Pas een maand of 2 geleden PHP Fusion ontdekt en ben er bijzonder tevreden mee,
al moet ik er nog veel van/mee leren.

Heb nu een phpnuke 7.6 site en wil die graag omzetten naar PHP Fusion, omdat
beveiliging phpnuke dermate te wensen overlaat dat ik alle reactiemogelijkheden
heb moeten uitzetten.

Artikelen en categorieen kan ik vrij gemakkelijk omzetten, maar zit vooral met wat
in phpnuke blocks heet en bij php fusion panels.
Dan mis ik wel de bijbehorende enquetes en waarderingen maar dat is niet zozeer het punt.

-Heb blocks/panels die html weergeven, die mogelijkheid heb ik in menu's nog niet kunnen
ontdekken, of moet de standaard panel zijn, en waar "Content" staat, html ingeven?

- heb blocks die php weergeven, en in deze ook evt. javascript of iframe, dat is me in phpnuke al gelukt,
maar vergelijken met panels doet me duizelen.

-en vooral, heb blocks/panels die headlines weergeven van rss-feeds, zowel in middenpaneel boven of onder
en links en rechts. Dat worden dan in phpnuke dan mooi compacte blocks/panels, maar kan dat ook in PHP Fusion?
Voor sommige rss-feeds gebruik ik de gratis http://www.feedforall.com/more-php.htm script en template, zodat ik die dan in html kan weergeven.
Heb de RSS parser bekeken, maar die geeft heel veel witspace en kan je niet links of rechts plaatsen, dacht ik.

Is, wat ik wil, mogelijk? Zoasl ik al zeg, kijk niet op tegen n beetje werk, maar op dit moment (2 maanden) heb ik nog niet de benodigde kennis, dus vandaar mijn vraag.

Bijkomende vraag: Wil graag de tellerdata ook aanpassen, is variable showcounter, maar hoe en waar ik die kan aanpassen?

alvast bedankt voor jullie op- en aanmerkingen Blush
Gewijzigd door Jelle op 13 februari 2011, 14:38
 
Jelle
Ik zou zeggen, loop eerst even hier het forum rond. Alle vragen die je hier steld zijn al meerdere malen beantwoord.

Verder, als oud 'php nuke gebruiker' kan ik alleen maar zeggen dat ik PHP-Fusion veel eenvoudiger in gebruik vind dan Nuke. Het probleem is vaak dat je de 'omslachtige' methode van Nuke moet vergeten.

In PHP Fusion kan je nagenoeg alles in een panel stoppen wat je wenst. Voor veel zaken zijn er de zogenaamde infusions, zoals bijvoorbeeld voor de RSS-Feed, http://www.php-fusion.co.uk/infusions...don_id=157 (gebruik ik momenteel ook op m'n eigen site)
Maar een veelheid is er te bedenken en te maken.

Ik zou zeggen, loop eerst even door het forum (of via de zoekfunctie) dan zullen de meeste vragen terug te vinden zijn.
Tot slot nog even een tip: Hoe exacter de vraagstelling/probleem-omschrijving des te sneller en makkelijker is het vaak te beantwoorden en graag één onderwerp/probleem/vraag per topic. Anders zien we op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
PHP-Fusion_Versie
 
ceesboog

Quote

Jelle schreef:
Ik zou zeggen, loop eerst even hier het forum rond. Alle vragen die je hier steld zijn al meerdere malen beantwoord.

Verder, als oud 'php nuke gebruiker' kan ik alleen maar zeggen dat ik PHP-Fusion veel eenvoudiger in gebruik vind dan Nuke. Het probleem is vaak dat je de 'omslachtige' methode van Nuke moet vergeten.

.................... Anders zien we op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.


lijkt mij ook eenvoudiger, alleen als niuewe gebruiker kijk je er dan toch vreemd tegenaan,
dikwijls denk ik is dit wat ik bedoel of juist niet, kwestie van jargon denk ik.

Ben afgelopen weken al tig keer aan het zoeken geweest, kan zijn dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt.
Als je zegt dat meeste van m'n vragen al in het forum staan, ga ik weer op zoek.

Dacht kan beter mijn probleem in z'n geheel geven, dan her en der deelvraagje vandaar dat ik t in 1 topic heb gezet,
want is in feite meer verhuizng naar PHP fusion dan elke van mijn deelprobleempjes.

Maar bedankt voor je opmerkingen en de link!!

Ik ga weer op zoek.

Hmm, krijg dit bericht The BS-Fusion Security System has detected, that you input
an illegal word from the spamlist.
Maar welk woord...
 
Jelle
Nog even, zoals je bij Nuke verschillende 'blocks' hebt voor verschillende toepassingen/onderdelen, In PHP-Fusion kan bijna alles in panels.
Of je nu php hebt, of java-scripts, HTML, applets of noem maar op, alles in in het zelfde panel te proppen. Zelfs gecombineerd.

Infusions zoals bijvoorbeeld een 'evenementen kalender' plaats je nu heel simpel als één geheel in PHP-Fusion, terwijl bij andere cms-en er meestal nog meer en bewerkelijkere handelingen bij komen kijken.

Nog even een puntje uit je eerste post: bijvoorbeeld HTML plaatsen in een panel:
Dit kan op twee manieren. De minst verwarrende voor mij is door deze simpel te plaatsen waar 'content' staat.
Hiervoor moet enkel de dubbel aanhalingstekens vervangen worden door enkele en vice versa. Zelfde geld voor java-scripts e.d.

De tweede manier is door de inhoud (opensite...// //...closesite) te verwijderen en dan de html te plaatsen, maar dan komen er wat extra's bij die hier voor mij even te veel zouden worden om te beschrijven. (vandaar mijn voorkeur voor de eerste methode)

Quote

Bijkomende vraag: Wil graag de tellerdata ook aanpassen, is variable showcounter, maar hoe en waar ik die kan aanpassen?
Je moet me alleen even iets duidelijker maken wat je hier precies bedoeld.
PHP-Fusion_Versie
 
ceesboog

Quote

Jelle schreef:
Nog even, zoals je bij Nuke verschillende 'blocks' hebt voor verschillende toepassingen/onderdelen, In PHP-Fusion kan bijna alles in panels.
Of je nu php hebt, of java-scripts, HTML, applets of noem maar op, alles in in het zelfde panel te proppen. Zelfs gecombineerd.
........................../quote]
Aha dat is duidelijk, inderdaad stuk makkelijker dan ik dacht.

bedankt !

Quote

Bijkomende vraag: Wil graag de tellerdata ook aanpassen, is variable showcounter, maar hoe en waar ik die kan aanpassen?
Je moet me alleen even iets duidelijker maken wat je hier precies bedoeld.


in php fusion begin je op 0 met de teller, heb natuurlijk al n teller en die staat niet op 0.
Heb gezocht in beheerderspaneel maar zag aanpassing teller - counter niet staan.
Misschien aanpassen via phpmyadmin? Aleen dan moet ik wel weten waar.
 
Jelle
Aha, die teller...
die is te vinden in de tabel 'settings' en dan in het veld 'counter'

Maar feitelijk is dat niet echt een goede teller, hij telt iedere 'hit'. Maar als ik het goed begrepen heb, komt er met een volgende update/versie een betere teller. (Maar dat is nog even toekomst)
PHP-Fusion_Versie
 
ceesboog

Quote

Jelle schreef:
Nog even, zoals je bij Nuke verschillende 'blocks' hebt voor verschillende toepassingen/onderdelen, In PHP-Fusion kan bijna alles in panels.
Of je nu php hebt, of java-scripts, HTML, applets of noem maar op, alles in in het zelfde panel te proppen. Zelfs gecombineerd.

Infusions zoals bijvoorbeeld een 'evenementen kalender' plaats je nu heel simpel als één geheel in PHP-Fusion, terwijl bij andere cms-en er meestal nog meer en bewerkelijkere handelingen bij komen kijken.
.


Dat werkt inderdaad 'n stuk makkelijker zeg, jemig, waarom heb ik php-fusion niet eerder ontdekt?
Is wel effe wennen, oude manier afleren, en af en toe vergeet ik natuurlijk " in ' om te zetten.
Nou nog kijken of ik alles erin krijg, en theme zoeken die beetje lijkt op wat ik had. (3D-Fantasy)

THANKS !!
Gewijzigd door ceesboog op 03 februari 2011, 12:20
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] van phpnuke 7.6 naar fusion 7?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PHP fusion 8 Algemene onderwerpen : 2 09 feb 2022, 12:32
PHP-Fusion V8 Algemene v7 support : 9 31 aug 2019, 20:49
upgrade van 7.01.02 naar 7.02.07 Infusions : 3 23 nov 2016, 07:34
PHP-Fusion.Start-Pages.Com Toon uw PHP-Fusion website : 6 19 mrt 2016, 11:02
PhpFusion 7 updaten naar versie 8 Algemene v7 support : 6 13 nov 2015, 16:18