obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 4

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
Oude versie phpfusion wordt niet meer ondersteund door provider
izar
De versie van mijn forumsite (www.dlj-fotografie.nl) wordt niet meer ondersteund door hosting en provider. Wat moet ik doen om de site weer operationeel te krijgen?
Is er eventueel ook daadwerkelijke hulp te verkrijgen? Ik zie met belangstelling oplossingen tegemoet.
 
douwe_yntema
Je k,unt een update van deze site hier downloaden:

https://www.phpfusion-nederlands.info...hp?did=429

Let er op dat ook sommige infusies problemen geven en aangepast moeten worden.
 
izar
ik ben een te grote leek om maar iets van uw antwoord te kunnen begrijpen.
 
douwe_yntema
Dat uw site niet meer door uw provider ondersteund wordt, heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de PHP-versie die op de webserver van de provider geinstalleerd is. De meeste providers gaan over op PHP 7.0 of hoger, en daar werkt PHP-Fusion niet mee. Met de bestanden in de genoemde update werkt PHP-Fusion ook onder PHP 7.0. Het zou voldoende moeten zijn de bestanden van uw site te vervangen door die van de update (dit zijn niet alle bestanden van PHP-Fusion, maar slechts enkele)
Als u gebruik maakt van infusions (= toevoegingen) op uw site, dan kan het zijn dat ook deze niet meer werken. Niet elke infusie geeft problemen maar sommige wel.

Overigens: Maak altijd eerste een backup van uw website voordat u iets gaat veranderen.
 
douwe_yntema

Quote

Dat had ik van hem begrepen, de versie is te oud voor de nieuwe server of zoiets en er is onvoldoende beveiliging. Het werkt intussen weer wel, er zat een conflict in safari, waardoor ik niet op de site kon komen. Dat conflict is ook deze vooravond mbv xs4all opgelost.

Wat ik graag zou willen is dat de site en de database weer uptodate is zodat ook de beveilig weer optimaal is. sinds drie weken werken ook de links naar de foto's niet meer in het forum.


Quote

Dat van de foto's in het forum zou kunnen dat de bb-codes niet goed ingesteld staan. De bb-code [img] moet geactiveerd zijn. Kijk eens bij beheerderspaneel systeembeheer bb-codes en kijk of de code voor afbeeldingen ingeschakeld is. Voor de nieuwe server zal het waarschijnlijk wel de php-versie zijn waar de schoen wringt. Kun je nagaan met welke versie je nu draait en welke versie je op de nieuwe server krijgt? Versie opvragen kan via systeembeheer en dan phpinfo


Quote

Mijn php versie is 5.4.45, Op de server komt mijn update versie.
Alle onderdelen van het beheerderspaneel heb ik nagelopen en nergens iets van bb code tegen gekomen. Voor alle zekerheid ook in cpanel gekeken bij bestandsbeheer ook niets gevonden.

Bij verder zoektochten zijn in het fotoalbum veel foto's niet zichtbaar. Betekent dit dat de communicatie met de database niet goed verloopt?
 
douwe_yntema
Als er in het beheerders paneel onder systeem beheer geen instelling voor BB-Codes is op je website, mag ik dan vragen welke versie van PHP-Fusion je op dit moment gebruikt?
 
izar
Mijn php versie is zoals reeds genoemd 5.4.45
 
douwe_yntema
Ik bedoel welk versie van php-fusion je gebruikt.
Dit staat bovenin de balk van het beheerderspaneel van je website.
Het zou 7.02.07 moeten zijn.
 
izar
Beheerder Paneel - v6.00.303
 
douwe_yntema
Dat verklaart een hoop.
Het is denk ik verstandig eerst een update uit te voeren naar versie 7.02.07, en dan de genoemde fix voor php 7.0 daar overheen te doen.

Alleen: dit kan niet in 1 keer.
Er zal eerst een update moeten worden gedaan naar 6.01.19, vervolgens naar 7.00.00 en daarna naar 7.02.07.

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is aangepast op je site en kan ook moeilijk inschatten wat de risico's zijn. Als er weinig aangepast is, zou het niet zo'n probleem moeten zijn.


Kun je mij een kopie van je site sturen incl.database?
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oude versie phpfusion wordt niet meer ondersteund door provider', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
phpfusion-nederlands Algemene v7 support : 5 21 aug 2019, 14:17
phpfusion 9 Infusions : 2 12 aug 2018, 17:15
phpfusion v9 Algemene v7 support : 2 04 mei 2018, 18:40
Nederlandse versie Algemene v7 support : 9 05 jun 2016, 23:05
PhpFusion 7 updaten naar versie 8 Algemene v7 support : 6 13 nov 2015, 16:18