obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 1

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
(Niet voor support gebruiken aub)
 Onderwerp afdrukken
Een goede host
Puran
Hi,

Ik werk vanaf de 80-er jaren met de computer. Pas later heb ik eigen webruimte genomen.
Begonnen als programmeur en schrijver en had o.a. een column 'De Computeroloog' in Atari Magazine. Tevens vertaler van computerboeken, o.a. voor Sybex en Easy Computing. Ik ben een aantal jaar Admin geweest bij een Engelse provider en heb dus wat inzicht opgebouwd van binnen uit. Ik heb ook veel providers versleten en ik kan u vertellen dat er veel kaf onder het koren zit. Tevens ben ik een aantal jaren aktief geweest als hulpverlener via IRC netwerken als 'Child-def' via onze stichting Child defence om kinderen te wijzen op het feit dat ze voorzichtiger met hun gegevens moeten zijn en niet zomaar foto's van zichzelf moesten verspreiden, dit vaak in samenwerking met de beheerders van die netwerken. Momenteel ligt alles een beetje op zijn rug vanwege de ziekte van mijn vrouw die niet lang meer te leven heeft en waar ik voor tracht te zorgen. Alleen de stichting Easwaramma is momenteel aktief in opbouw met o.a. voedselbank, noodopvang en hulpverlening op materieel- en geestelijk gebied. Ik zit momenteel in mijn 2e pubertijd 60-120 en hoop nog een tijdje mee te gaan.

Zo ben ik dus aan mijn ervaring gekomen in de keuze van een provider, voorwaar geen gemakkelijke opgave.
Zoals zoveel wordt er tegenwoordig het meest op geld gelet en dan helaas wel op de korte termijn. Er zijn echter zaken die veel belangrijker zijn en uiteindelijk kan goedkoop toch duurkoop blijken te zijn en dat gaat niet alleen op voor providers, ook andere zaken als b.v. de keuze voor een CMS, een virusbestrijder of andere hulpmiddelen die rond een website voorkomen kunnen goedkoop (gratis) lijken maar kunnen uiteindelijk toch tot kosten leiden die de kosten voor b.v. een webwinkel toch over het randje van het budget heen jagen. Daarnaast gaat het er natuurlijk ook om hoe je zelf bezig bent. Neem je je website en het doel daarvan serieus dan zul je dat ook uitstralen naar je bezoekers en die zullen dan blijven terugkomen omdat ze zich thuisvoelen, afhankelijk natuurlijk van het doel van je website. Heb je enkele mooie gedichten geschreven die je graag met anderen wil delen of ben jij de vinder van enkele postzegels met de mooiste karteltjes van Europa, ben jij de man of vrouw met de webwinkel waar iedereen al lang op wacht vanwege unieke koopjes of verkoop je vakantiereizen naar Timboektoe, JIJ bent de spil waar het om draait en afhankelijk van je eigen vermogen dat over te brengen wat nodig is om de mensen het gevoel te geven dat ze op precies die site te zijn terecht gekomen waar ze al jaren naar zochten. Natuurlijk heb je voor jezelf een lijstje gemaakt van dingen waar je site aan moet gaan voldoen om te zorgen dat juist jouw site zich met kop en schouders boven die andere 999 uit laat steken en of je van die site bepaalde inkomsten verwacht of niet. Als je een bepaald type bezoeker verwacht schrijf dan eens op wat er bij hen leeft, waar ze van houden en waar ze een hekel aan hebben. Tot slot kan het geen kwaad eens te gaan kijken naar concu-collegaas om te zien hoe zij het doen (of juist niet doen), hoe hun website er uit ziet en wat je daaraan bevalt of juist niet. Zoek ze eens op via Google om te zien of er klachten over zijn of juist enthousiaste reacties. Er valt een hoop te leren van fouten van anderen. Zorg dat je ze zelf niet maakt.

In den beginne is er de provider. Die zorgt (als het goed is) voor een veilige en zekere plek voor je site op het internet tegen een redelijke prijs. Je wil dat je site in principe altijd online is, dat er meer dan b.v. 10 bezoekers tegelijk bezig kunnen zijn, dus voldoende beschikbaar geheugen voor zowel je email, dbases en b.v. CMS, de zaak hackproef is en goed toegankelijk voor jezelf en bezoekers, er raad en advies is waar je wat mee kunt als dat nodig mocht zijn en snelle communicatie daarover per email of telefonisch zonder extra kosten, rechtstreeks domeinen kopen en beheren zonder weigering mee te werken als je naar een ander wil overstappen, spam en virus bestrijding, installatiehulp, tijdige waarschuwing bij onderhoud, dagelijks goede backups die ook werken bij terugzetten en mensen die kennis van zaken hebben en dingen weten uit te leggen ook als je misschien iets minder snel snapt hoe het technisch in elkaar steekt. Natuurlijk kan het hier ook helpen te lezen wat anderen van een provider vinden en daarvoor heeft Ermis/Domeinruimte een mooi lijstje voor dat ik hier maar even neerplak. Bedenk bij de beoordeling dat mensen zelden reageren c.q. beoordelingen plaatsen tenzij men erg tevreden is of juist ontevreden boosheid kwijt willen. Ik heb een paar (tevreden) reacties geplaatst (Stichting Easwaramma als secretaris) omdat ik het echt prachtig vind hoe men met ons omgaat en zorgt dat ik rustig kan slapen omdat we met onze site in veilige handen zijn. Hij is weer in aanbouw omdat er veel nieuwe dingen zijn om te vertellen.

Het bedrijf Ermis is onze keuze.

                        gebruikt     maximum
Ruimte  mb                      421.5    11000
Dataverk. Gb                    0.1668    156.25
E-Mail accounts              13    unlimited
Ftp accounts                    2    100
Databases                         5    75

Het eerste jaar kregen we 50% korting omdat we overstapten van WebXtra waar we zeer ontevreden over waren. Met name de 8-16Kb PHP geheugenruimte beperkten ons zeer in de keuze van een te gebruiken CMS en ook de communicatie en de snelheid daarvan liet te wensen over. Nu hebben we 128Kb PHP geheugen wat alles een stuk sneller maakt terwijl we ook grotere aantallen bezoekers aankunnen en een bandbreedte hebben waarvan we verleden jaar de grens niet hebben bereikt. Ook verschillende dbases maken dat er minder vertraging optreed als verschillende applicaties de gegevens willen aanspreken of aanvullen. Toen we overstapten dacht ik dat men daar een fout maakte omdat we maar geen factuur kregen. Dat bleek met opzet. De overstap moest eerst OK zijn, alles moest werken naar tevredenheid en alle vragen beantwoord en pas toen kregen we de rekening. Voor vragen kun je bellen en als er al een storing is wordt daar direct op gereageerd door dit binnen enkele uren te verhelpen. Bij anderen worden storingen door eigen schuld vaak in rekening gebracht maar mijn foutjes werden niet doorberekend en snel en gratis verholpen en daarna uitgelegd waarom dat fout was. (Tja er zijn veel nieuwe zaken gaande op het internet en je kunt niet alles weten. De tijd dat het geweldig was dat ik 8kb geheugen in mijn computer had is lang voorbij :D ).
Humor doen ze er gratis bij en dat maakt de zaak nog prettiger. Wij zijn na veel nare ervaringen eindelijk thuisgekomen en verkassen niet meer tenzij het echt nodig is.

(Nou meer tijd heb ik nu niet maar als iemand prijs stelt op een vervolg op dit artikel hoor ik het wel.)
Groetjes Puran.
De taal van het hart verstaat een ieder.
 
Hannek
Hoi Puran,
heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide reactie!
Ik ben echt nog mijn weg aan het zoeken en had al bedacht dat goedkoop niet altijd zo goedkoop is als het lijkt.
Dus nu werk ik inderdaad mijn wensen uit en kijk bij andere sites (hier zijn mooie voorbeelden te vinden, zoals de jouwe ook), maar ik vind het interessant om te horen wat bij anderen doorslaggevend is of geweest is. Dus je stuk helpt me wel, ik zal het nog eens doorlezen en het bij mijn wensenlijst houden.

Heel veel sterkte met je vrouw. Ik hoop dat jullie samen nog van een aantal mooie momenten mogen genieten en dat je steun en hulp krijgt van familie en vrienden.
 
Joo
Hoi Hanneke,
ik schreef in 2008 nog goede ervaringen te hebben met vevida.nl. Goede service dat wel maar ik ben daar inmiddels op terug gekomen omdat het niet mogelijk bleek om via PHP Fusion email te verzenden. Ik zit nu sinds 2009 bij www.hosting2go.nl waar ik twee domeinen host. Kosten € 28,56 per jaar per domein. Ik kan hosting2go tot op heden aanbevelen wat betreft duidelijkheid, bereikbaarheid en gemak voor het beheren van je domein. Nee, ik heb geen aandelen van dit bedrijf. Maar neem er maar eens eens kijkje.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een goede host', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Goede gepast thema. Themes : 7 13 jun 2009, 09:51
Gratis host Algemene onderwerpen : 3 23 nov 2008, 18:14