Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
Pagina 1 van 2: 12
|
[Opgelost] Externe database connectie
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 13:48
|
![]() Junior Lid ![]() Berichten: 15 Lid sinds: 02 Jun 2009, 12:09 |
Hoi Allemaal, Enige tijd geleden heb ik mij hier geregistreerd en ben ik op dat moment goed geholpen met mijn probleem. Nu na enige tijd php fusion te hebben gebruikt loop ik tegen een volgend probleem aan. Ik heb een php script liggen welke ik graag aan de pagina zou willen toevoegen, echter lukt dit niet helemaal... De verbinding met de externe database word gemaakt en de gegevens worden ook op de juiste plaats weergegeven maar over de hele site verspreid krijg ik dan foutmeldingen zoals; mijndatabasenaam.fusion_site_links cannot be found etc etc, je kunt het zelf bekijken op deze pagina http://www.euromillionsgoep.nl/lineage/viewpage.php?page_id=5 Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Gewijzigd door Steff op 20 August 2009, 17:39 |
|
|
stevendc |
Geplaatst op 20 August 2009, 15:58
|
![]() Lid ![]() Berichten: 127 Lid sinds: 15 Nov 2008, 15:14 |
als je extern naar een database wilt linken is heel simpel maar let ook op. Na de meeste fusion installaties wordt een een prefix opgegeven bij databases. eg: fusion_dbnaam Ben je zeker dat deze juist staat? MVG ![]() Nick Jones - Thanks for this fantastic CMS system and everything you have hoped for. Rest in pease, we will remember you! |
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:20
|
Uhm, heb zel fniet zoveel verstand van php enzo, maar dit heb ik samen met iemand gemaakt. Dit is de connectie $connection = mysql_connect ( 'mijn ip', 'usernaam', 'pass' ); $db = mysql_select_db ( 'l1jdb', $connection ); l1jdb is de naam van de database op mijn computer waar dus verbinding mee gemaakt word. Het resultaat word ook weergegeven maar ook de eerder genoemde meldingen dat sommige tables niet bestaan. |
|
|
Steff |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:29
|
![]() Senior Lid ![]() Berichten: 484 Lid sinds: 30 Nov 2008, 11:32 |
Het probleem is dat je vanaf dan een nieuwe database connectie begint. Waardoor de scripts na jouw scripts ook verdergaan vanaf die connectie. Zelf ken ik niet veel van mysql connecties , maar probeer eens die connectie te sluiten, . Als dat ook niet lukt, open dan opnieuw de vorige connectie. (Staat in maincore.php). |
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:34
|
Dat is de enige inhoud die ik op een custom page aanmaak, die oude connectie zou dan toch automatisch toegevoegd moeten worden? Als ik er namelijk alleen maar text op zou zetten krijg ik ook geen foutmeldingen. Maar ik zal het eens bespreken of ik hem niet kan sluiten ofzo na de echo's die hij allemaal moet weergeven. |
|
|
Steff |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:40
|
Als jij een nieuwe connectie aangaat met een externe mysql host. Dan zal hij die connectie blijven nemen tot je deze afsluit. Begrijp je ? Hij zal vanaf dat punt altijd die verbinding gebruiken en aangezien de phpfusion database daar niet op staat, zal hij errors weergeven. |
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:50
|
Ik heb op internet deze code ervoor gevonden mysql_close($connect); Als ik die er echter bij zet krijg ik deze foutmelding; Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/maikel/domains/euromillionsgoep.nl/public_html/lineage/connect1.php on line 55 EDIT: met deze doet hij het wel, nu nog even testen in php fusion mysql_close($connection); EDIT: Nu is het deze foutmelding op de php fusion site Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) Gewijzigd door Maikie op 20 August 2009, 16:54 |
|
|
Steff |
Geplaatst op 20 August 2009, 16:59
|
En als je gewoon mysql_close(); gebruikt. En daarna metteen : // Establish mySQL database connection $link = dbconnect($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name); |
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 17:06
|
Notice: Undefined variable: localhost in /home/maikel/domains/euromillionsgoep.nl/public_html/lineage/administration/custom_pages.php(88) : eval()'d code on line 68 Notice: Undefined variable: --------------- in /home/maikel/domains/euromillionsgoep.nl/public_html/lineage/administration/custom_pages.php(88) : eval()'d code on line 68 Notice: Use of undefined constant --------------- - assumed '---------------' in /home/maikel/domains/euromillionsgoep.nl/public_html/lineage/administration/custom_pages.php(88) : eval()'d code on line 68 Notice: Use of undefined constant --------------- - assumed '---------------' in /home/maikel/domains/euromillionsgoep.nl/public_html/lineage/administration/custom_pages.php(88) : eval()'d code on line 68 Unable to establish connection to MySQL 1045 : Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) Gecencureerd door Jeepers1993: Bevat Database, Username & Wachtwoord. Gewijzigd door Steff op 20 August 2009, 17:18 |
|
|
Maikie |
Geplaatst op 20 August 2009, 17:08
|
Ik heb die code een klein beetje aangepast, ik krijg nu geen foutmeldingen meer van kan deze en deze database niet vinden enzo, maar wel dit Unable to establish connection to MySQL 1045 : Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) EDIT: We komen steeds verder en verder..... Ik heb nu dezelfde connect code gebruikt als in het begin van het script, alleen dan de gegevens aangepast zodat hij met de local db connect. Dit is nu gelukt en ik krijg geen foutmeldingen meer. Echter Het is niet echt een panel geworden, zie www.euromillionsgoep.nl/lineage links onder Er zit niks omheen.. Gewijzigd door Maikie op 20 August 2009, 17:21 |
|
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Externe database connectie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Database | Algemene v7 support | : 5 | 21 Aug 2014, 11:25 |
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? | Infusions | : 10 | 24 May 2012, 05:50 |
[Opgelost] Hey need help please | Locale onderwerpen (locale bestanden) | : 3 | 24 May 2012, 05:48 |
[Opgelost] pagina's | Modificaties | : 5 | 24 May 2012, 05:32 |
[Opgelost] TinyMCE HTML editor werkt niet in artikel en news | Algemene v7 support | : 6 | 24 May 2012, 05:27 |