obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 4

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
(Niet voor support gebruiken aub)
 Onderwerp afdrukken
hulp bij site dynamischer maken
uscworld
Met dank aan een aantal zeer behulpzame bezoekers en medewerkers van deze site, ben ik langzaam maar zeker onze statische/informatieve website aan het omzetten naar een meer dynamische, 'levende' script-gedreven site. Er zijn echter nog een klein aantal puntjes die ik maar niet voor elkaar krijg, en ik hoop dat er hier iemand is die me nog een duwtje in de goede richting kan en wil geven met een of meer van de volgende punten...

1. twitter widget
op onder andere www.funbeach.nl worden de tweets niet 'gewoon' onder elkaar weergegeven in een ellenlange lijst, maar komen ze een voor een in beeld. Ik heb de broncode van de site bekeken om er achter te komen hoe dit kan worden gedaan, maar kan er niet echt iets in vinden. Weet iemand of hier ook een phpfusion-compatible script is (waar vind ik die?) of dat het iets van twitter zelf is (hoe stel ik het in?).

2. Is het mogelijk om een gratis chat te maken die automatisch de inloggegevens van de bezoeker overneemt zodat die niet steeds weer zijn of haar gegevens in moet vullen? Ik realiseer me dat dit een wat lastigere klus kan zijn, zeker omdat ik vrij nieuw ben op php-gebied. Graag zou ik met een gratis versie willen beginnen, en als het aanslaat dan is premium de bedoeling. 123flashchat krijg ik niet echt aan de praat. Eenvoudige chat, eventueel met kick/ban, is voldoende - verder geen hoge eisen.

3. is het mogelijk een script te maken dat de profielfoto's van alle aangemelde leden bij elkaar weergeeft, een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld de facepile van facebook?

bedankt voor tijd en inzet!

Sabrina
Gewijzigd door uscworld op 20 februari 2013, 10:29
 
douwe_yntema
Sabrina,

Wat betreft vraag 2: Ik ben op dit moment bezig een infusion te maken welke een koppeling maakt tussen PHP fusion en de gratis chat-site PCPIN. http://www.pcpin.comDoor deze koppeling worden de gebruikersgegevens vanuit PHP fusion overgenomen naar PCPPIN Chat.
De gebruiker kan een op een knop klikken en word dan automatisch ingelogd op de chat site.
Het is wel afhankelijk welke PHP fusion versie je gebruikt.

Ik ben nu in de testfase bezig van deze infusion. Als je interesse hebt, geef dan je e-mail adres in een PM, dan kan ik je wat gegevens (schermafdrukjes) sturen.


Groeten,

Douwe.
 
Wanabo

Quote

uscworld schreef:
1. twitter widget
Als je bij je twitter account inlogt ga dan naar je instellingen. Je krijgt nu links een menu waar ook "widgets" bij tussen staat.
Creëer een nieuwe, ik denk dat zoeken/search is wat je wilt. Of de widget het weergeeft zoals jij het wilt weet ik niet.
Zelf heb ik dit wel eens gebruikt, http://tweetgrid.com/widget/

2. Er zijn verschillende chat infusies te vinden op http://www.phpfusion-mods.net/infusions/moddb/index.php
Maar als je hulp wilt dan is het verstandig om de infusie van Douwe te proberen.

3. Dat lukt mij denk ik niet, maar je kan eens zoeken of zoiets al bestaat. Kijk eens hier, http://www.phpfusion-mods.net/infusions/moddb/index.php

 
douwe_yntema
Sabrina,

v.w.b.t vraag 3: Wil je een overzicht van alle leden of van de leden die op dit moment daadwerkelijk ingelogd zijn?
Het eerste is wel te maken, voor het tweede zul je bij moeten houden wie er inlogt op de site. Als een lid niet netjes uitlogt maar de browser afsluit, dan blijft deze "ingelogd" op de site. De server kan dat dan niet zien.
 
uscworld
Hoi Douwe,

Heb je testchat bekeken en ziet er goed uit, maar ik zou inderdaad de optie van het wachtwoord-wijzigen proberen daarop uit te schakelen omdat dat anders vast tot verwarring gaat leiden. Wat betreft jouw vraag wil ik het 'eenvoudig' houden, en inderdaad gewoon een overzicht van alle leden kiezen. Ik heb ooit een site bij ning.com gehad (daar kon dat standaard) en ik vind het wel handig.

(voorbeeld: links bovenaan op http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRT8s2jmeQsAyaSsCa8yBqULealyFlZmMdp1RGGPJdNtJa07tx3)

PS: sorry dat ik gisteren niet meer aan die mail toe ben gekomen, had inderdaad een probleem met de mailserver (zou nu weer moeten werken) Baseball.
 
douwe_yntema
Beste Sabrina

Er was nog een idee om de chat in een iframe te plaatsen, en niet op een nieuwe pagina, zodat je "in PHPfusion omgeving" blijft. Dit is even snel getest en lijkt te gaan lukken denk ik. Verder is het inderdaad beter het aanpassen van de account gegevens uit te schakelen. Maar dat zal dan in PCPIN aangepast moeten worden.
Er is ook een idee dat het PHP-fusion profiel wil tonen op de chat-profiel pagina of dat we het PHP fusion profiel zoveel mogelijk kopieren naar PCPIN.


In ieder geval ideeen genoeg!

Douwe
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp bij site dynamischer maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
thema maken Themes : 2 01 apr 2018, 21:26
hulp nodig bij video paneel Infusions : 21 30 mrt 2015, 12:48
Hulp gevraagd bij mysql DB en PHP pagina's website Algemene v7 support : 3 06 nov 2014, 09:30
software / tips voor het maken van thema Themes : 2 11 jun 2014, 07:42
site vertalen Infusions : 2 01 feb 2014, 14:33