obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 6

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] Validatiecode in aanmelden werkt niet
testnet
Op mijn systeem komt in het aanmeldscherm voor een nieuw lid, bij de validatiecode het plaatje niet te voorschijn.
Wel kan ik op het icoontje "geluid" drukken en hoor dan de code die gegenereerd is.
In het "gastenboek" die ook met een dergelijke validatiecode werkt gaat het prima.

Weet iemand hoe dit gecorrigeerd kan worden?


Edit Wanabo; Titel [Opgelost] toegevoegd.
Gewijzigd door Wanabo op 17 november 2008, 18:41
 
MysticFire
Ik heb zelf geen idee, maar tot het opgelost is kan je mss het beste validatie code als TEKST laten weergeven.
elishacuthberttagsp3
 
Wanabo
Heeft dit niet te maken met de aanwezigheid van GD2 op de server?

Meer uitleg over GD op http://www.boutell.com/gd/
 
Jelle
Zou goed mogelijk kunnen zijn, maar omdat in het gastenboek "iets dergelijks" wel werkt kan het ook en andere oorzaak hebben.

Tenzij dus weer het een compleet andere validatiecode in het gastenboek is.
Daarom zou een link naar de site makkelijk zijn om het te kunnen zien.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden Wink
PHP-Fusion_Versie
 
testnet

Quote

Wanabo schreef:
Heeft dit niet te maken met de aanwezigheid van GD2 op de server?

Meer uitleg over GD op http://www.boutell.com/gd/


De phpinfo geeft mij het volgende terug:
gd
GD Support enabled
GD Version bundled (2.0.34 compatible)
GIF Read Support enabled
GIF Create Support enabled
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled
XBM Support enabled


Volgens mij voldoet dit.

Als ik validatiecode op tekst zet, verandert dit niet. De tekst wordt niet getoond.

Het moet ergens zitten, denk ik, in het feit dat het plaatje c.q. tekst wel wordt gegenereerd, maar dat het niet ergens geplaatst (opgeslagen) kan worden, zodat het programma het niet kan ophalen op het in de pagina te plaatsen.

Als ik met firebug de pagina analyseer, dan zie ik dat het systeem blijft zoeken naar het plaatje. Maar hoe dit precies werkt weet ik niet.
Nu is het wel zo dat ik de site lokaal draai op mijn synology+207. Misschien dat het hier aan ligt. Ik zal eens proberen of indien ik gebruik maak van een provider het probleem ook voor doet.
 
Wanabo
Upload en overschrijf in dat geval gewoon de bestanden nogmaals! Let even op je config.php dat je die niet overschrijft. Maak eerst een backup.
 
testnet

Quote

Wanabo schreef:
Upload en overschrijf in dat geval gewoon de bestanden nogmaals! Let even op je config.php dat je die niet overschrijft. Maak eerst een backup.


Ik heb dit gedaan, maar het resultaat is hetzelfde.
 
Wanabo
Kan een firewall roet in het eten gooien? Die blokkeert vaak plaatjes/banners op basis van afmetingen.
 
testnet

Quote

Wanabo schreef:
Kan een firewall roet in het eten gooien? Die blokkeert vaak plaatjes/banners op basis van afmetingen.


iK BEN ER UIT!

Op deze site vond ik de oplossing:
http://php-fusion.co.uk/forum/viewthread.php?thread_id=22284&highlight=secureimage&pid=124574

Ik heb in:
includes/securimage/securimage.php
var $use_gd_font = false; in true gewijzigd.

Bedankt voor jullie aandacht en meezoeken.Smile
 
Wanabo
Mooi zo! En bedankt voor het plaatsen van de oplossing. Ik heb de titel aangepast in [Opgelost]
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Validatiecode in aanmelden werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Oude versie phpfusion wordt niet meer ondersteund door provider Algemene v7 support : 11 02 jul 2017, 13:59
infuseren lukt niet meer Infusions : 20 11 feb 2015, 21:07
Krijg 2 dingen niet goed Infusions : 2 02 okt 2014, 19:21
Youtubee BBcode werkt niet op mobiel Algemene v7 support : 4 05 apr 2014, 14:05
User Photo Gallery laad niet Infusions : 5 25 feb 2014, 18:05