obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 5

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Discussies in verband met veiligheids meldingen
 Onderwerp afdrukken
machtig veel spamberichten?
Martijn78
Hoi,
Ik heb een V7 site draaien en heb net een paar duizend spamberichten weggehaald dmv phpmyadmin. Ik had ze niet eens zo snel ontdekt omdat ze in oudere nieuwsberichten geplaatst waren. Na elke 20 of 30 berichten weer een ander IP adres...

Ik heb net het security system geinstalleerd en tot mijn verbazing zie ik na 5 minuten al zo'n 50 spamberichten in de log staan.

Hoe moet ik hier in godsnaam mee omgaan? Wat kan ik verkeerd hebben?

gr MartijnFrown
 
Puma
Is dat een voormalige v6 site geweest die een v7 upgrade heeft gehad?
En zoja was de spam al aanwezig voor je de upgrade naar v7 hebt doorgevoerd?

Het BS Security system is idd een goede beslissing,dat houdt meer spam tegen dan de ingebouwde "Schuttingwoordenlijst" van PHP-Fusion.
Het beste kan je de meest gebruikte spamwords daar ingeven en die zullen dan automatisch geblokkeerd worden bij een eventuele volgende poging.
PUMA
 
muscapaul
En hoe komt de spam binnen?
Als niet-leden berichten kunnen plaatsen, dan is dat een open uitnodiging om een site te spammen. Dan zou je op zijn minst een validatiecode moeten toevoegen.
Als het gaat om spammende leden, dan moet je je afvragen of je je aanmeldingssysteem niet anders moet doen. In principe staan al mijn sites op beheerderactivatie. Dat voorkomt bijna alle spam, omdat je voor goedkeuring het nieuwe lid op zijn minst aan een licht onderzoek kunt onderwerpen. Zo heb ik in het verleden daar heel veel van de spammende 'leden' met Chinese emailadressen kunnen onderscheppen. Ik heb eigenlijk geen klachten ontvangen over deze manier van aanmelden. Het is wel zo dat aanmeldngen soms mislopen omdat r een verificatieemail wordt verstuurd, die niet aankomt als het lid zijn emailadres verkeerd heeft geschreven of door overijverige spamfilters in de spam map wordt gezet. En zo overleef ik prima zonder het BS Security System. Wink
Paul

Time flies like an arrow, fruit flies like banana (Groucho Marx)

[url=www.diptera.info]www.diptera.info[/url]
[url=www.muscapaul.com]www.muscapaul.com[/url]
 
Martijn78

Quote

Puma schreef:
Is dat een voormalige v6 site geweest die een v7 upgrade heeft gehad?
En zoja was de spam al aanwezig voor je de upgrade naar v7 hebt doorgevoerd?


Goedemorgen!
Ik keek net even in het BS log en zag dat er 1250 spamberichten waren tegengehouden, das toch niet normaal meer?

Het is inderdaad een V6 site geweest die ik telkens heb geupdate.
Die spam is pas sinds kort en word door niet-leden geplaatst...

EDIT: mmh, mogelijk dat 1 van mijn beheerders mijn instellingen had gewijzigd, Ik zag in de systeeminstellingen dat ook gasten mochten reageren. Ik heb dat nu weer uitgeschakeld en houd jullie op de hoogte!
Gewijzigd door Martijn78 op 18 november 2008, 09:15
 
Wanabo
Wil je de link naar je website eens posten. Je maakt me nieuwsgierig Martijn!
 
Martijn78
Dit is "mijn website"

Voordat jullie beginnen over de ©, ik heb met Nick contact gehad en netjes een aardig bedrag betaald voor een licentie Wink

versie is 7.00.1
infusions:
the kroax
custom contact
wrapper
gastenboek
buttonpanel
random diapanel
security system

log van BS:
Alle Waarden (3950) Geblokkeerd door filterlijst (1) Hack pogingen (13) Flood pogingen (0) Spam pogingen (3936)
Proxy toegang (0) Proxy login (0) Proxy registratie (0)
 
Wanabo
Mooie site! Ik heb wel eens aan survival gedaan bij de Wilgenwaerd in Nijverdal. Misschien ken je dat.
 
Martijn78
Jazeker! Vlak in de buurt bij ons! We hebben er wel eens een leuke dag gehad.

We trainen zelf bij SAT Outlife in Almelo. (daar zoek ik nog een mooi thema voor trouwens..)
 
Wanabo
Vlak bij de Liedenbaum en Maathuis?

Trouwens je news paneel midden boven wordt volgens mij weergegeven als side panel.
 
Martijn78
Jep, vlak bij liedenbaum!
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'machtig veel spamberichten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML: