obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 6

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] Eigen paneel maken
golf1025
Hi,
Voor mijn nieuwe website heb ik een aantal eigen pagina's gemaakt. Die staan nu allemaal in het Navigation panel.
Hoe pak ik het aan om een eigen panel te maken met daarin de link naar de verschillende eigen pagina's (custom pages)? Uiteindelijk wil ik verschillende eigen panels kunnen maken, waarmee ik een soort eigen menustructuur voor m'n site maak.
Bij voorbaat dank voor eventuele uitleg!
Jan
Gewijzigd door golf1025 op 26 november 2008, 14:29
 
icemania
In een eerder forum bericht http://phpfusion-nederlands.info/foru...1#post_321 is al aangegeven dat de infusion SDK (Software Development Kit) weer beschikbaar is voor versie 7. Deze kit is heel bruikbaar om ook als beginner infusions te maken (dus ook panelen). Verder is het altijd heel handig om uit de download area infusions te downloaden en deze te bekijken

suc7 Smile
Gewijzigd door icemania op 25 november 2008, 21:26
Peter

Niet alles is wat het lijkt, maar alles lijkt op wat het is.

www.mysbc.nl (nog even v6)
 
golf1025
Hi,
Met deze vragen zal wel het bewijs geleverd worden dat er ook super-newbies zijn zoals ik, van na het downloaden en uitpakken van de infusion development sdk en het lezen van de readme.txt, was mij het volgende nog niet duidelijk:
1. waar moet de sdk geplaatst worden? In de map infusions? In zijn geheel in die map? of de verschillende php's in eigen (sub)mappen?
2. Na aanmaak van een map /infusions/new_infusion_panel met daarin:
infusion.php en
new_infusion_panel.php
kan ik New Infusion Pannel infusren.
3. Als ik vervolgens zo'n nieuw paneel toevoeg, krijg ik een venster met paneelinhoud
openside("name");
echo "content";
closeside();
Wat ik hier moet invullen is mij niet duidelijk, maar ik wil dat hier uiteindelijk mijn custom pagina's viewpage.php?php_id=1 en viewpage.php?php_id=2 komen te staan.
4. Ik heb infusion.php als volgt aangepast:
$inf_sitelink[1] = array(
"title" => $locale['nafva_link1'],
"url" => "viewpage.php?page_id=1",
"visibility" => "101"
5. na inschakeling van het paneel > rechts zie ik een nieuw paneel(kop) 'Side Panel' met daar onder niets...
Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar heb geen idee wat..
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Jan
 
Jelle
De SDK is zelf geen infusion, maar alleen te gebruiken als voorbeeld voor zelf te ontwikkelen infusions.
Voor een simpel extra navigatiepanel zoals ik uit je eerste bericht opmaak kan je volgens mij beter een eigen panel aanmaken in het admin-gebied.

Als je daar een nieuw panel aanmaakt en de volgende code in plakt (zelf verder even aanpassen natuurlijk) moet het ook prima lukken.

openside("PANEL TITEL");
echo"
TITEL 1

TITEL 2

TITEL 3

TITEL 4
\n";
closeside();

En dit kan natuurlijk naar believen uitgebreid worden.
PHP-Fusion_Versie
 
golf1025
Hi,
Dank voor de code!
Ik heb nu wel een paneel erbij maar met de volgende foutboodschap:
Unknown column 'link_position' in 'where clause'
Unknown column 'link_position' in 'where clause'
Jan
 
Jelle

openside("PANEL TITEL");
echo"
TITEL 1

TITEL 2

TITEL 3

TITEL 4
\n";
closeside();


In denk dat je dan even de ../ moet weghalen.
PHP-Fusion_Versie
 
golf1025
Het is me gelukt! Maar hoe weet ik niet precies. Wel heb ik ontdekt dat in de php.files van de sdk wordt verwezen naar een map $inf_folder = "infusion_folder";
De standaardnaam van de folder bij een schone installatie van v.7 is infusions en ik had eerlijk gezegd niet door dat ik dat in de verschillende php's van de sdk ook moest doorvoeren.
Overigens is mijn code nu:
//openside("name");
// echo "content";
//closeside();
openside("Nafva");
echo"
· Alles over Nafva

· Lid worden?
\n";
closeside();
Nu is de vraag hoe een tweede eigen paneel aan te maken.
In ieder geval bedankt voor de geduldige hulp!
Jan
 
Jelle

//openside("name");
// echo "content";
//closeside();
Deze code kan je weg halen uit je panel hoor. Is alleen nutteloze 'vervuiling'. De dubbele slash geeft een commentaarregel

Een tweede eigen panel? Op de zelfde manier, alleen er wel een andere panelnaam aan geven.
Gewijzigd door Jelle op 26 november 2008, 14:42
PHP-Fusion_Versie
 
golf1025
Jelle,
Bedankt voor de tip! Het is niet zozeer de documentatie (de readme bij de infusion sdk is voor een newbie onbegrijpelijk) als jullie hulp die onmisbaar bleek om een oplossing te bereiken.
Jan
 
Steff
Handiger zou zijn Link Titel

krijg je geen problemen met free hosts die geen subdomein aanbieden, panelen op paginas in andere mappen ed.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Eigen paneel maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
thema maken Themes : 2 01 apr 2018, 21:26
beheerder paneel Algemene v7 support : 3 14 jul 2016, 12:12
hulp nodig bij video paneel Infusions : 21 30 mrt 2015, 12:48
Foto galerij "invoegen" in eigen pagina Algemene v7 support : 4 01 mrt 2015, 21:29
eigen lay-out Algemene v7 support : 3 23 jan 2015, 16:06