Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
Pagina 2 van 2: 12
|
[Opgelost] Foutmelding bij installatie
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 28 March 2009, 16:29
|
![]() Superbeheerder ![]() Berichten: 725 Lid sinds: 30 Oct 2008, 22:32 |
Die rechten is me nog niet helemaal duidelijk. Zijn het rechte op files die je met een ftp programma kan chmodden? 644 755 777 etc? Of is het iets in je hosting panel? |
|
|
Joo |
Geplaatst op 28 March 2009, 16:47
|
![]() Lid ![]() Berichten: 109 Lid sinds: 23 Nov 2008, 20:46 |
De rechten moeten worden ingegeven in een hosting panel. Je kunt dus niet met een FTP programma chmodden. ook het 'rechtensysteem' wijkt af van dat van een Unix server. De volgende uitleg komt van de helpdesk: CHMOD - Het instellen van rechten op uw website Talloze server-side scripts (PHP, CGI/Perl) zijn geschreven voor Apache op een Unix of Linux server. Wanneer er voor het gebruik van deze scripts rechten gewijzigd moeten worden (op folders of bestanden), wordt er vaak gesproken over het commando Chmod(1). Chmod is een commando om op een Unix systeem rechten toe te kennen aan bestanden en/of folders. Rechten zijn toe te kennen voor (of te verwijderen van) de gebruiker/eigenaar van een folder of bestand, de groep waarin deze zit en iedereen (de "wereld"). Vaak worden de rechten aangeduid met in totaal vier nummers (0-7), verkregen door het optellen van de bitwaardes 4, 2 en 1. Van niet gebruikte nummer-waardes wordt aangenomen dat deze 0 zijn en komen vooraan. De waardes 777 en 0777 zijn dus wat dat betreft gelijk. De nummers staan voor: 4: read (lezen) 2: write (schrijven) 1: execute (uitvoerbaar) Zo staat de waarde (0)777 voor read, write en execute voor de eigenaar, de "groep" en iedereen. VEVIDA werkt met het Windows besturingssysteem, wat een volkomen ander rechtensysteem(2) gebruikt. Per gebruiker zijn rechten in te stellen, die bestaan uit: Read (lezen) Write (schrijven) Read & Execute (lezen en uitvoerbaar) Modify (wijzigen) Full Control (volledige controle) Bij wijze van spreke kunnen er op een folder honderd gebruikers ingesteld zijn, allemaal met verschillende rechten. Op onze servers zijn er "maar" twee gebruikers: de FTP gebruiker (example.com) de anonieme internet-bezoeker (de "IUSR") De FTP gebruiker heeft alle rechten (full control). Wordt er via MYVEVIDA schrijfrechten toegekend aan een folder, dan wordt er op de achtergrond "modify"-rechten ingesteld voor de IUSR. Bestanden in de folder nemen deze rechten over; de bestanden overerven de rechten. Wanneer dit "vertaald" wordt naar het veel gebruikte (en veel vermelde) Unix chmod systeem, dan worden er schrijfrechten ingesteld voor "iedereen". Voor chmod wordt dit gedaan met de bit-waardes 777, 666 en 755 en daarom staan deze equivalenten in MYVEVIDA erbij genoemd. Ik hoop dat zo een en ander duidelijk is. Het vreemde is dat mijn site met de ingestelde rechten wél werkt en die van mijn kennis met dezelfde (lees)rechten niet. Gewijzigd door Joo op 28 March 2009, 16:49 |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 28 March 2009, 21:25
|
Quote Voor chmod wordt dit gedaan met de bit-waardes 777, 666 en 755 en daarom staan deze equivalenten in MYVEVIDA erbij genoemd. Voor je php-fusion installatie zijn slechts 3 bit-waardes belangrijk. Alle bestanden 644 Alle directories 755 Voor zowel directories als bestanden die beschrijfbaar moeten zijn 777. Probeer dat met die equivalenten tabel in te stellen. Vraag anders je hoster je te helpen. Ik weet dat een collega van me hier ook mee aan stoeien is geweest. Ik zal hem maandag vragen hoe hij dat opgelost heeft. |
|
|
Joo |
Geplaatst op 29 March 2009, 11:52
|
Wanaboo, het is bij Vevida niet mogelijk om te Chmodden in bitwaardes. Je kunt alleen lees- en/of schrijfrechten instellen in een hosting panel. Ben benieuwd naar de ervaringen van je collega, anders neem ik volgende week maar opnieuw contact op met de hoster. |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 30 March 2009, 18:07
|
Quote Joo schreef: Wanaboo, het is bij Vevida niet mogelijk om te Chmodden in bitwaardes. Je kunt alleen lees- en/of schrijfrechten instellen in een hosting panel. Ben benieuwd naar de ervaringen van je collega, anders neem ik volgende week maar opnieuw contact op met de hoster. Ik dacht dat je daar dus een tabelletje voor had ter vergelijking. Maar goed. Vandaag de bewuste collega gevraagd, in zijn geval ging het gewoon om een Apache server waarvan de hoster ftp instellingen niet goed had staan. Het heeft achteraf dus niets met een Windows server te maken. Windows heeft een andere rechten structuur als Linux. Je kunt alles publiek toegankelijk maken terwijl je zelf de schrijfrechten behoud. Is zo'n instelling in Vevida mogelijk? Edit1: Heb inmiddels http://www.vevida.nl/NL/service_onderwerp.asp?owid=235 gevonden, maar dat verhaal had je al gepost. Misschien heeft iemand anders nog ideeën om je verder te helpen, mijn ideeën zijn uitgeput. Het enige wat ik je nog kan aanbieden is via jouw inlog gegevens (of kun je een extra gebruiker aanmaken?) eens rond te snuffelen en kijken of het mij lukt. Natuurlijk kun je ook eerst de hulp van je hoster inroepen. Is dit de eerste je eerste hoster? Ik kon totaal geen info vinden over wat voor soort hostingpanel ze gebruiken, dat geeft wat mij betreft al te denken. Edit2: Quote Ik kan de oorzaak niet vinden. Alle bestanden, ook de locale Dutch zijn aanwezig, rechten zijn gezet, de MSQL-database is aanwezig. Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd? bedankt, Jan Gewijzigd door Wanabo op 30 March 2009, 18:29 |
|
|
Joo |
Geplaatst op 30 March 2009, 21:37
|
Wanaboo, alvast dank voor al je inspanningen. Ik heb via googlen het volgende gevonden. Dit lijkt op het probleem wat ik heb, zie http://php-fusion.co.uk/forum/viewthr...pid=120888 Deze hoster heb ik al enkele jaren en ook aanbevolen bij anderen. Nooit problemen gehad ook niet met de installatie van PHP-Fusion. Ga morgen met de hoster contact opnemen want daar lijkt het probleem toch te zitten? Gewijzigd door Joo op 30 March 2009, 21:40 |
|
|
Joo |
Geplaatst op 02 April 2009, 22:13
|
Opgelost! Het probleem lag bij de hoster en het gebruikte Windows besturingssysteem. Na het herstellen van de rechten en het toevoegen van wat extra rechten door de hoster is het gelukt op PHP-Fusion "aan de praat" te krijgen. Iedereen bedankt voor het aandragen van oplossingen. |
|
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Foutmelding bij installatie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
foutmelding | Themes | : 7 | 12 Jan 2019, 17:28 |
Foutmelding tijdens installatie | Algemene v7 support | : 4 | 30 Dec 2017, 18:13 |
Foutmelding; Deprecated: Function eregi() | Algemene v7 support | : 12 | 23 Nov 2012, 17:44 |
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? | Infusions | : 10 | 24 May 2012, 05:50 |
[Opgelost] Hey need help please | Locale onderwerpen (locale bestanden) | : 3 | 24 May 2012, 05:48 |