obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 1

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] Foutmelding bij installatie
Joo
Een kennis heb ik enthousiast gemaakt voor PHP-Fusion. Alle bestanden ge-upload, rechten aangepast, echter bij de setup komt de volgende foutmelding:

Stap 1: Taal (locale)

Warning: opendir(locale/) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory in D:\www\sitenaam\www\setup.php on line 1190

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\www\sitenaam\www\setup.php on line 1191

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\www\sitenaam\www\setup.php on line 1198
Kies a.u.b. de gewenste taal (locale):


Ik kan de oorzaak niet vinden. Alle bestanden, ook de locale Dutch zijn aanwezig, rechten zijn gezet, de MSQL-database is aanwezig. Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?
bedankt, Jan
Gewijzigd door Steff op 03 april 2009, 12:42
 
Steff
Je bestanden moeten in locale/Dutch staan. Blijkbaar is deze map niet geupload of zitten er fouten in.
 
Joo
Daar heb ik ook al gezocht omdat de foutmelding in die richting wijst. Alle locale bestanden zijn echter netjes aanwezig in de root onder locale/Dutch en locale Englisch. De foutmelding blijft hetzelfde. Tips waar ik nog meer kan zoeken?
 
Wanabo
Let óók op de hoofdletters, dit moet absoluut hetzelfde zijn. Sommige ftp programma's hebben een instelling om de bestanden te uploaden met kleine letters.
 
Steff
En het is English en niet Englisch, misschien is dat je fout (Maar waarschijnlijk niet)
 
Puma
Draait die site op een local of online server?
Want ik zie dat die fout verwijst naar je D schijf.
PUMA
 
Joo
Hoofdletters is gecontroleerd. Inderdaad Jeepers, English is in de reactie niet juist geschreven maar op de server wel. De site draait op een online server van vevida.com.

Het probleem is inmiddels gedeeltelijk opgelost en had met lees- en schrijfrechten te maken. De site is geïnstalleerd.
Gewijzigd door Joo op 27 maart 2009, 10:02
 
Joo
Zoals gezegd is de site geïnstalleerd er rest nog een probleempje. Wil je de site in de browser aanroepen dan verschijnt de vraag om je inlognaam en wachtwoord (van de provider) in te vullen. Dit kwam omdat op www niveau geen lees-en schrijfrechten zijn toegekend. Nadat op www niveau leesrechten zijn ingesteld en schrijfrechten aan de betreffende PHP-Fusion mappen komt na aanroep van de site in de browser de melding "Config file not found" terwijl deze file wél aanwezig is. Verder is alles op leesrechten ingesteld. Herkend iemand dit probleem en heeft wellicht een oplossing?
 
Wanabo
Wat voor administratie paneel gebruikt je hoster? Het lijkt erop alsof het domein niet goed aangemaakt is.

Wat voor platform gebruik je? Windows, Linux, ....

Plak onderstaande in een texteditor en sla het op als phpinfo.php
Upload het bestandje naar je root directory en roep het aan,
b.v. http://www.mijndomijn.nl/phpinfo.php
[geshi=php]

// Show all information, defaults to INFO_ALL
phpinfo();

?>
[/geshi]
Gewijzigd door Wanabo op 27 maart 2009, 15:39
 
Joo
De hoster is Vevida waar ik zelf ook een site onder PHP-Fusion heb draaien. Het platvorm is Windows. Met phpinfo wordt zowel op mijn eigen adres als dat van mijn kennis dezelfde gegevens getoont. (alleen een andere domeinnaam. Voor alle duidelijkheid: als alle rechten worden verwijderd zowel lees als schrijf dan wordt de site getoont na het ingeven van de inlognaam en wachtwoord van de host.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Foutmelding bij installatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
foutmelding Themes : 7 12 jan 2019, 18:28
Foutmelding tijdens installatie Algemene v7 support : 4 30 dec 2017, 19:13
Foutmelding; Deprecated: Function eregi() Algemene v7 support : 12 23 nov 2012, 18:44
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? Infusions : 10 24 mei 2012, 06:50
[Opgelost] Hey need help please Locale onderwerpen (locale bestanden) : 3 24 mei 2012, 06:48