obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 4

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] install 7.01.05
HeRiNo
Hallo,
op aanraden van een vriend wil ik php-Fusion uitproberen en daar ik een nieuwe website ga opzetten is dit het juiste moment echt ik heb een probleem. Na alle instructies te hebben gevolgd en er zeker van te zijn dat mijn VPS geschikt is ga ik uploaden naar m'n site. Dan moet ik naar mijn site url en daar zou de install beginnen. Als dit niet lukt kun je nog achter je url zetten: /instal.php maar dit helpt ook niet. Na het uploaden ga ik naar mijn site: www.place2chat.com en krijg ik daar te zien:

Welcome to the home of place2chat.com
To change this page, upload your website into the public_html directory

En zet ik /instal.php achter de url krijg ik een 404 melding.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er mis gaat of wat ik fout doe.

Vriendelijke groet, Herman.
Gewijzigd door Jelle op 01 mei 2011, 10:56
 
Jelle
Het lijkt er dus echt op dat je de bestanden in een verkeerde directory hebt ge-upload.
Kijk het nog maar eens na op je server. Er moet een directory zijn met de naam 'public_html' op 'www' of iets dergelijks. Daarin moeten de files geplaatst worden.
PHP-Fusion_Versie
 
HeRiNo
Hoi Jelle,

dank je voor je reactie. Ja ik plaats de mappen inderdaad in public_html dus neem ik aan dat dat wel goed is? Nou ben ik niet echt een meester op dit gebied maar heb eerder een andere cms wel zelf geinstalleert. Als ik nu in public_html kijk VOOR dat ik de files upload staan daar al 8 dingenin. Namelijk:

index.html
500.shtml
404.shtml
403.shtml
401.shtml
400.shtml
logo.jpg
cgi.bin

Moet ik die wel gewoon laten staan als ik de files ga uploaden? Dat deed ik wel namelijk.



Groetjes, Herman.
Gewijzigd door HeRiNo op 07 april 2011, 18:59
 
Jelle
Ja, dia kan je gewoon laten staan.
(Overigens wel grappig, zelfde files had ik op mijn server staan toen ik daar m'n site ging hosten. komt niet zo heel vaak voor)

Alleen die index.html kan je volgens mij verwijderen. En kijk eens of er toevallig ook een .htaccess bij staat. die kan misschien wat dingentjes veroorzaken.
PHP-Fusion_Versie
 
HeRiNo
Hoi Jelle,

alweer bedankt voor jouw reactie. Ik heb even gekeken en dat .htaccess staat er wel in de map cgi.bin. Ik heb nog niets gedaan maar wacht even je reactie af. Moet ik die verwijderen en zo ja alleen .htaccess alleen die of het hele mapje cgi.bin waar het in staat? Er staat overigens verder niets anders in cgi.bin dan .htacces.

Groetjes, Herman.
 
Jelle
Ik heb net nog even gekeken. Heb jij toevallig een account bij de Antagonist?
Dan zou de .htaccess gewoon kunnen blijven staan.

Als je het pakket in de juiste bestands-structuur gewoon upload onder de map public_html dan zou het gewoon moeten werken met de setup.php

Ahhh... ik zie nu ineens in je eerste post dat je install.php hebt ingegeven. Dit moet setup.php zijn. probeer dat maar eens, je zal zien... werkt beter. Wink
PHP-Fusion_Versie
 
HeRiNo
Hoi Jelle,

nou ik ga dat morgen (of later vanavond) proberen met setup.php Smile Ik had namelijk iets verkeerds gedaan en moet nu even op DNS wachten Smile Maar ik ga het zeker proberen en hou je op de hoogte. Ik heb mn VPS bij VZServer.nl (als je dat bedoeld met account? Maar ik probeer het eerst met en als het dan niet gaat zonder.

Groetjes, Herman.
 
HeRiNo
Hoi,

op die manier werkt het inderdaad Smile alleen werkt de link www.place2chat.com dan niet maar moet daar /news.php achter staan?? Moet ik nog meer aanpassen zodat het gewoon werkt op www.place2chat.com?

Groetjes, Herman.
Gewijzigd door HeRiNo op 08 april 2011, 20:15
 
Jelle
www.place2chat.com moet normaal kunnen werken.
Ik heb net even gekeken met die link, maar of je hebt massaal panelen uitgeschakeld na de setup, of je thema is niet goed.

Heel voorzichtig houd ik het op het laatste.

Of je klok-panel heeft fouten.
Gewijzigd door Jelle op 08 april 2011, 22:37
PHP-Fusion_Versie
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] install 7.01.05', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? Infusions : 10 24 mei 2012, 06:50
[Opgelost] Hey need help please Locale onderwerpen (locale bestanden) : 3 24 mei 2012, 06:48
[Opgelost] pagina's Modificaties : 5 24 mei 2012, 06:32
[Opgelost] TinyMCE HTML editor werkt niet in artikel en news Algemene v7 support : 6 24 mei 2012, 06:27
[Opgelost] Error:  Infusions : 5 24 mei 2012, 06:24