obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 6

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
Email problemen
Christix
Heyhey,


Ik heb problemen met de mail, ik krijg geen mailtjes binnen als je bijvoorbeeld hebt geregistreerd.
Ik draai de webserver op een VPS dus heb volledige toegang tot de instellifen, heb in php.ini al de mail aan gezet maar werkt nog niet.


Iemand ene oplossing ?

Alvast bedankt Smile
 
Wanabo
Volgens mij is php.ini niet de plek om dat aan te zetten.
Je hebt 2 opties.

Optie 1: Gebruik de ingebouwde mail functionaliteit van php-fusion.
Laat in het admin paneel de instellingen voor de mail server leeg.
Sendmail.php moet nu zijn werk doen.

Optie 2: Maak via je hosting pakket een mail adres aan en gebruik die gegevens om in te vullen bij de mail server instellingen in php-fusion.

Lukt het niet met één van beide opties dan kan het zijn dat je firewall de mail poort blokkeert.
 
Christix
Zoals als verteldt heb ik een VPS dus run ik de server zelf. Dus mijn host van mijn VPS heeft er niks mee te maken.
in PHP.ini had ik gelezen dat ik sendmail aan moest zetten en dat heb ik gedaan.
Ik heb gewoon SMTP leeg gelaten omdat er geen server voor nodig is.
Welke poort zou ik dan open moeten zetten voor de mail functie in php.
 
Wanabo
Op je VPS zal toch e.o.a. pakket draaien om die te beheren dat noem ik een hosting pakket, daarbij is inbegrepen webruimte en bandbreedte.. DA, Plesk, Webmin o.i.d.

Kijk eerst maar eens of in iptables de email poorten niet geblokkeeerd worden.


Edit:

Quote

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

mailadres weggehaald.
Unrouteable address

Gewijzigd door Wanabo op 19 april 2013, 17:42
 
Christix
De server die de website draait is XAMPP
 
Christix
Heb even weer terug gelezen en je begrijpt het niet helemaal volgens mij.

De vps is gewoon een Virtual Private Server. Deze draait een hosting bedrijf, een hosting bedrijf die VPS verhuurt. VPS is eigelijk gewoon een computer, die je van afstand kan beheren via Remote Desktop Protocol. Ik zou er zelfs een tekening op kunnen maken, een game server draaien, een stream server draaien. Dus alles is van het begin.

Heb in de tussentijd ook even php fusion op me eigen pc met xampp gedraait, en dit werkte ook niet..
 
douwe_yntema
Als je XAMPP gebruikt als mailserver, dan zul je eerst de mercury mail server die meegeleverd is goed moeten instellen en starten. Dit houd o.a. setup van domain name etc in. Als dit werkt, dan kun je php-fusion instellen dat die gebruikt maakt van de SMTP server van Mercury.
Alternatief is dat je gebruik maakt van de SMPTP server van je internetprovider, of gmail bijvoorbeeld.
Overigens: draait de server onder windows (Ik ga daar van uit omdat je het over remote desktop hebt) of onder linux?
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met register.php Algemene v7 support : 5 06 dec 2015, 19:53
Problemen Database Algemene v7 support : 5 21 aug 2014, 12:25
Email Mod Errors Modificaties : 3 17 apr 2014, 05:59
Problemen Algemene v7 support : 13 07 okt 2012, 20:47
problemen met nieuws Algemene v7 support : 5 09 jun 2012, 11:52