obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 10

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
» muscapaul 1 dag
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost]Unieke bezoekers onverklaarbaar hoog
Joo
In één dag loopt de teller met unieke bezoekers op mijn site op onverklaarbare wijze met tientallen per uur op. Op een dag zelfs met 150 unieke bezoekers. In de statistieken wordt hiervan geen melding gemaakt. Er is ook geen reden voor extra bezoekers. Heeft iemand hier een verklaring voor?
grt. Jan

Edit: [Opgelost] toegevoegd aan de titel.
Gewijzigd door Wanabo op 25 februari 2009, 00:06
 
Wanabo
Heb je je eigen teller ook in de footer gezet of op een andere plek?

Beschrijf eens welke teller je waar hebt geplaatst, dan kunnen we gerichter helpen.
 
DubSev
Gebruik BBclone eens voor je statistieken; dan zul je zien dat de teller voor unieke bezoeken niet zo heel nauwkeurig is en dat het gros van die bezoekers een bot van een search engine is.

http://bbclone.de/demo/
...
 
Joo
Het betreft de standaardteller van PHP-Fusion zoals die bij een schone installatie wordt geinstalleerd. Vannacht weer 200 unieke bezoekers erbij. BBclone gebruik ik al jaren maar die geeft niets bijzonders aan waarmee de toename van bezoekers kan worden verklaard. BBclone geeft 2 zoek programma's aan voor de afgelopen twee dagen met ieder één bezoek. Het blijft een raadsel.
 
Steff
Heb je je site naar een search engine bot gestuurd ? Daardoor kan hij soms ook snel stijgen Smile
 
Joo
Nee, ik heb niets bijzonders gedaan en de site nergens aangemeld. Ook het statistiekenprogramma van mijn provider geeft niets bijzonders aan ten opzichte van eerdere dagen. Toch stijgt het unieke bezoekersaantal met ongeveer 10 per uur.
 
Wanabo
Hoe heb je de bbclone code geintegreerd? Per pagina of heb je die in de footer gezet?

Ben hier ook ooit eens mee bezig geweest een een installatie handleiding op het forum daar achtergelaten.

http://forum.bbclone.de/index.php/m/6123/04551f625941816b38aba47a601a1288/?srch=fusion#msg_6123
 
Joo
Ik had bbclone alleen in index.php staan. Na jouw tip staat deze nu in de footer en dat werkt prima, bedankt daarvoor! Je ziet nu precies welke pagina wordt bezocht en waarop wordt doorgeklikt. Ik heb de statistieken van de provider nog eens bekeken en daaruit blijkt dat ik zelf de meeste hits heb, gevolgd door zoekmachines. Het lijkt erop dat op dit moment iedere "doorklik" als een unieke bezoeker wordt aangegeven. Dat was enkele dagen geleden niet! Heeft dit iets met instellingen te maken?Nogmaals bedankt voor de bbclone tip! Smile
 
Wanabo
Je index.php wordt slechts de eerste keer geladen als je je website bezoekt, daarna kom je op de pagina die je in de admin settings hebt ingesteld. Standaard is dit news.php.

Vanaf dit moment komt het zelden voor dat index.php weer geladen wordt. Ergo er wordt niets meer geregistreerd.

Door de code in de footer te stoppen wordt elke pagina die bekeken wordt bijgehouden. Voordeel is dat iemand die niet via index.php binnenkomt toch geregistreerd wordt en dat alle pagina's afzonderlijk te volgen zijn.

Het heeft denk ik niet met je instellingen te maken maar met het feit dat je website steeds vaker bezocht wordt.

Ik weet het niet meer of dat bij bbclone kan, maar in sommige statistiek programma's kun je je eigen ip uitsluiten van opname in de statistieken.
 
Joo
Duidelijk antwoord! In bbclone heb ik nu gezien dat één zoekmachine op een dag meer dan 100 hits heeft en daarbij blijft hangen op de kalender die steeds maar weer opnieuw wordt geladen. Dus de oorzaak van het stijgen van de unieke bezoekers lijkt gevonden. Blijft toch vreemd dat de teller van PHP-Fusion ze allemaal als uniek registreerd.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost]Unieke bezoekers onverklaarbaar hoog', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? Infusions : 10 24 mei 2012, 06:50
[Opgelost] Hey need help please Locale onderwerpen (locale bestanden) : 3 24 mei 2012, 06:48
[Opgelost] pagina's Modificaties : 5 24 mei 2012, 06:32
[Opgelost] TinyMCE HTML editor werkt niet in artikel en news Algemene v7 support : 6 24 mei 2012, 06:27
[Opgelost] Error:  Infusions : 5 24 mei 2012, 06:24