obey-robots.txt
  

pHpFusion-Nederlands


 Nederlands-, Vlaamstalige pHp-Fusion support site voor België en Nederland.


 PHP-Fusion is een open-source "Content Magagement System" (CMS) geschreven in PHP en MySQL.
 Het beheren van uw site gaat met een eenvoudig en begrijpbaar administratie systeem.
 PHP-Fusion bevat o.a. een forum, shoutbox, enquêtes, profielpagina's, nieuws, fotogalerij, weblinks enz.
 Uiteraard is de standaardinstallatie nog uit te breiden met infusies (modules) en andere thema's (skins).

Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Gebruikers Online
» Gasten online: 1

» Leden online: 0
» Nieuwste lid: BlackHawk
Recent Online
Onderwerp bekijken
Algemene support omtrent algemene gebruik- en installatieproblemen.
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] Vaste schermbreedte instellen?
Joo
Ik heb een vraagje over het instellen van een vaste schermbreedte. Mijn site past zich aan op de breedte van het scherm wat wordt gebruikt. M.a.w. het wordt uitgerekt bij een breedbeeldscherm. Ik heb gezien dat deze site (PHP-Fusion) dezelfde breedte blijft houden (1024 pixels?) ongeacht welk scherm wordt gebruikt. Dit wil ik ook graag voor mijn site instellen. Doe je dit in PHP-Fusion of moet dit ergens anders? Weet iemand raad?
Bedankt , Jan
Gewijzigd door Steff op 28 maart 2009, 19:24
 
Steff
in je thema folder staat in theme.php meestal hetvolgende:
define("THEME_WIDTH", "100%");

of

$theme_width = "100%";

100% bedekent je volledige schermbreedte, pas dit aan naar bijvoorbeeld 1000 (pixels) en je site zal een vaste breedte hebben.
Gewijzigd door Steff op 22 maart 2009, 11:00
 
Joo
Ik ben met je tip aan het experimenteren geweest met de THEME_WIDTH in het thema Phos. Het resultaat is niet wat ik bedoel. Met b.v. 80% wordt een gedeelten van de site smaller getoont maar is links uitgelijnd. De top (logo) blijft 100% dat zal dus ergens anders ingesteld moeten worden. Geef je pixels in dan gebeurd hetzelfde. Hoe is dat met deze site geregeld? Wanneer ik die bekijk op een breedbeeldscherm staat deze netjes in het midden en wordt dus niet uitgerekt.
 
Jelle

Quote

Joo schreef:
Met b.v. 80% wordt een gedeelten van de site smaller getoont maar is links uitgelijnd.
Dit kan je toch weer aanpassen met "align="middle"

En er zijn meerdere 'stukken' waar je de breedte moet aanpassen. Het gaat niet allemaal in één keer.
PHP-Fusion_Versie
 
Wanabo

Quote

define("THEME_WIDTH", "100%"); //theme width. Make sure to adapt the margin-left in the first div (-width/2).

 
Joo
Opgelost. Het is nu duidelijk! Je moet achter het aantal gewenste pixels de aanduiding px aangeven. Dat wist ik niet. Bij een instelling van bijvoorbeeld 1000px blijft de schermbreedte op ieder scherm altijd even breed! Bedankt.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] Vaste schermbreedte instellen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Opgelost] Infusions, kan ik niet op klikken? Infusions : 10 24 mei 2012, 06:50
[Opgelost] Hey need help please Locale onderwerpen (locale bestanden) : 3 24 mei 2012, 06:48
[Opgelost] pagina's Modificaties : 5 24 mei 2012, 06:32
[Opgelost] TinyMCE HTML editor werkt niet in artikel en news Algemene v7 support : 6 24 mei 2012, 06:27
[Opgelost] Error:  Infusions : 5 24 mei 2012, 06:24